pátek 29. prosince 2017

PLÁNOVAČ CHRONICKÝ ANEB DO ROKU 2018 PŘIPRAVENO, POZOR, START!

Jsem plánovač chronický. Umím udělat plán a rozvrh na cokoli. (Občas tedy mám problém se ho potom přidržet, ale to už je jiná kapitola, ke které se určitě příští rok vrátíme.) A jelikož jsem už i já propadla Bullet Journalu - jedu ve svém druhém a přitvrzuju -, došlo zákonitě i na deníček na sportování.



Co je to vlastně Bullet Journal? Kdo ještě zůstal nepostižen touto vlnou, má tu krátké vysvětlení. Bullet Journal je v podstatě plánovací deník, který si formujete sami, jak chcete. Chroničtí plánovači znají ten klasický problém s denním plánovacím kalendářem: všechno se vejde hezky do kolonek, ale v tom kalendáři nikdy není dost stránek na to, abyste si tam udělali celkový plán na rok, půlrok, čtvrtrok nebo aspoň měsíc. A upřímně, jak každý chronický plánovač ví, když nemáte dáno, kam jdete, do cíle dojdete leda tak náhodou :-)


V tomhle plánovači si prostě tu stránku s plánem uděláte sami, kde chcete. Naplánujete si rok, různé aktivity, sledovače, rozvrhy..., prostě co je třeba. A protože každý potřebujeme něco trošku jiného, nevyhovují mi ani fitness diáře, které jsou už předpřipravené (asi si ho budu muset vymyslet sama! P. S.: Už se mi v hlavě skládá.). Holt si musím všechno nachlívečkovat, jak chci já.




Vánoční volno je pro to jako stvořené. Stejně si každý rok chystám cosi jako přehled roku - co se povedlo, co je cílem pro příští rok, kudy dál a jak (v sobotu si o tom povíme něco víc, slibuju!). A tak jsem to letos rozšířila a vytvořila si i speciální deníček na sportování a jídlo. Jak jsem psala už tady, pro příští rok se hodlám zaměřit na to, abych se po návratu do běžného stavu,  kterému se věnoval letošek (podívejte se na blogy ZPÁTKY NA STARTU a DEN PO DNI), dostala do pořádné formy se vším všudy. Jo, třeba i na fotky! Sakryš, to je závazek. No, jako bych nic neřekla... :-)


Včera jsem tedy popadla pravítko, papírové pásky (jo jo, správný "bulletjournalista" používá lepicí papírové pásky k čemukoli, kdykoli a kdekoli!) a začala se chystat. Rozvrh nejen lednových tréninků, ale tréninků obecně. Sledovač návyků a denních kroků. Chlívečky na naplánování jednotlivých jídelníčků a cvičebních jednotek. Vždyť to říkám, jsem postižená! :-) První stránky jsou připravené, leden může přijít. A já si ty poslední dny letošního roku dopíšu někam stranou...

P. S.: Správný bullet journal je tečkovaný (ten mám mimochodem na běžný provoz), ale tady mi dobře posloužil i obyčejný linkovaný tlustý sešit. I když čtverečkovaný by byl lepší, tam nemusíte tolik měřit.

2 komentáře:

  1. No to je paráda! Nejsem až takový přesný plánovač, ale miluju deníčky, sešity, zápisky, propisky, washi pásky (to je zase takové mé postižení :-) ) a chci moc zhubnout. Takže moc děkuji za skvělou inspiraci. Jdu na to :-) A držím pěsti a do nového roku jen to nej!

    OdpovědětVymazat
  2. Těší mě, že je nás "postižených" víc! :-D Já si tyhle přehledy jedu celý život, v různé podobě. Na cvičení už léta letoucí. Na práci v různých podobách taky. Ale ten denní kalendář mi prostě nějak nevyhovuje celkově. Ten je fajn v kanceláři, ale už ne na plánování. Tak ať se nám plány plní!

    OdpovědětVymazat