pondělí 1. května 2017

ZÁZRAČNÉ RÁNO - RECENZE

Kdo by nechtěl zázrak hned po ránu? 





Napadlo mě přijít zase jednou s nějakým měsíčním programem. Pracuju samozřejmě i s knihami, jak mnozí vědí. Tak proč toho nevyužít? A protože se zatím nemůžu procvičit nějakým knižním cvičebním programem, rozhodla  jsem se začít pěkně od základů. 

ZÁZRAČNÉ RÁNO je fenomén, který neznamená jen to, že má člověk vstávat nechutně brzy :-) To vůbec ne! ZÁZRAČNÉ RÁNO učí, jak se o sebe starat, jak si ujasnit, co chceme, jak si uvědomit, co se nám daří a v čem nám osud/štěstí/život přeje. Když chceme být úspěšní a mít vlastní život pod kontrolou a nenechat se smýkat sem a tam, měli bychom vědět, kam chceme jít a co na té cestě máme dělat, ne? Jak říkám, základy.

Já jsem na tuhle knihu Hala Elroda narazila už před pár lety. Klientům nenabízím jenom striktně jídelníček nebo poradu, co kdy jíst a co kdy cvičit, ale snažím se o komplexní přístup. Mám výcvik ve využití kognitivně behaviorální terapie v léčbě obezity. To znamená, že své klienty učím měnit život po všech stránkách a jednotlivých krocích. A to zase znamená, že se v tomhle oboru taky neustále vzdělávám o působení psychiky, využití psychologických postupů a taky o věcech, jako je organizace času, zvládání stresu a tak podobně.

ZÁZRAČNÉ RÁNO je ve světě dost velký fenomén už několik let, proto mě zajímalo. Koupila jsem si knihu (elektronicky, v originále) a zhltla ji. A samozřejmě se zděsila. To mám jako vstávat o hodinu dřív???
Když jsem zase popadla dech a zklidnila se, zkusila jsem program použít tak, aby mi vyhovoval - a jednoduše ho zapojila do svého běžného rána. Stejně ráno cvičím (splněn jeden bod), meditaci moc nedám, zvládnu se soustředit na dech jen pár minutek (další bod), tak jen přidám to ostatní. Vydržela jsem nějakou dobu, než jsem se nechala přemoct přívalem práce, ranní nechutí vstávat a dalšími a dalšími výmluvami. Ale průběžně jsem se k programu vracela a některé jeho prvky začala dělat automaticky každý den, i když to třeba nebylo ráno (dobře, ta meditace to nebyla).

Nakonec jsem práva ke knize koupila pro nakladatelství a knihu jsme vydali k letošnímu roku i česky. Tak mě napadlo ji využít jako první titul v programu "měsíc s knihou" - no jo, zase jsem si něco vymyslela :-) 

Takže květen proběhne ve znamení The Miracle Morning® (www.MiracleMorning.com) a Hal Elrod a jeho knihy #zázračnéráno . Nebudu v denních postech na stránce https://www.facebook.com/alexandraafraisfraisova/ prozrazovat všechno, co v knížce najdete a v jakém pořadí. Ale naťuknu a přidám vlastní zkušenosti. A taky nějaké tipy pro vás, samozřejmě. 
Přidáte se?

P.S.: A taky prozradím, proč zázračné ráno nemusí být jenom po ránu! 

Žádné komentáře:

Okomentovat